Legătura dintre rezultate și odihnă

Pentru a putea fi productivi în ceea ce facem și să avem o viață sănătoasă este necesar să alocăm timp odihnei. Într-o lume în care sunt promovate mișcarea continuă și efortul, uităm foarte ușor despre impactul odihnei asupra noastră. De cele mai multe ori nu doar că nu dăm atenție oboselii sau nevoi de a ne opri puțin dar ne și condamnăm când o facem. Percepem relaxarea ca o pierdere de timp, bani sau experiențe.

Există o distincție importantă între odihnă și distracție. Distracția, deși este o formă de a ieși din rutină și de a ne simți bine, nu este sub nicio formă odihnă. Corpul și mintea sunt în agitație, aglomerație, urlete și discuții. Odihna implică timp doar pentru noi, pentru a ne reseta și energiza.  Este un mod de a ne asigura că tot ceea ce experimentăm, învățăm și absorbim se sedimentează în minte. Lipsa unei asemenea decizii poate duce la clacare sau oboseală cronică.

Este crucial să avem timp alocat doar pentru noi și intereselor noastre. Resetarea sau odihna nu implică neapărat nemișcarea și somnul. Resetarea poate fi făcută și prin urmărirea acțiunilor care ne aduc bucurie și prin care uităm de orice fel de responsabilități. Ideea din spatele relaxării este de a intra în starea aceea de flow-flux- prin care suntem absorbiți complet de acțiune. În acel moment, nu mai există griji sau planificări, mintea este clară, iar pentru că iubim acea activitate, ne pierdem complet în ea. Creierul secretă neurotransmițătorii fericirii și când terminăm de făcut acel lucru, suntem revitalizați și energizați.

Odată ce suntem resetați, avem mai multă energie și spațiu mintal pentru a crește performanța.

Sunt numeroase moduri prin care ne putem odihni mintea și corpul. Mai jos aveți câteva exemple:

  1. Meditația
  2. Vizionarea unui film
  3. Plimbarea în natură
  4. Sportul
  5. Cititul
  6. Condusul fără a avea vreo destinație
  7. Mersul la spa sau masaj
  8. Arta de orice fel- scris, pictat, cântat-
  9. Gătitul
  10. Somnul

Performanța și rezultatele optime provin din calitatea stării interioare. Munca și efortul au rolul lor în această ecuație dar odihna este piesa care întregește ecuația performanței. O stare interioară energică și vitalizată poate fi creată prin echilibrarea efortului cu odihna și revitalizarea. Ultimele două sunt cruciale pentru golirea minții și pentru a ne oferi timp suficient de absorbție a experiențelor.

Leave a comment