Îndrăgostește-te de tine și-ți vei putea iubi viața

Într-o societate în care agitația și haosul sunt obișnuințe, nemișcarea este un lux pe care nu ni-l putem permite. Suntem bombardați din toate părțile cu rețete, scheme, secrete și promisiuni pentru fericire. Se regăsesc într-un număr atât de mare și sunt atât de insistente încât nici nu ne mai închipuim că fericirea o avem de fapt întotdeauna la noi, dacă îndrăznim să ne iubim suficient.

Deci pot fi fericit chiar acum?!

Sună prea simplu să fie adevărat

Da, este simplu și nu este. Depinde de tine. Ești capabil de orice doar dacă ajungi să te iubești sincer.

  1. IUBEȘTE-TE PE TINE ÎNSUȚI

În pofida sutelor de motive pe care ți le oferi să nu te iubești, în pofida autocriticii dure și a greșelilor pe care le faci, iubește-te.

Gândește-te în felul următor. Cine este cel/cea care petrece non-stop timp împreună cu tine? Poate vorbim aici și de jumătatea ta, dar chiar și cu acea persoană, mai ai momente când fugi să stai singur. Singura persoană cu care stai 24/7 ești tu. Ar fi relaxant și plăcut să petreci acel timp cu o persoană care se iubește pe sine.

Iubirea de sine nu este un aspect din basme sau un concept ezoteric. Este o obișnuință cât de poate de practică. Iubirea de sine este emoția principală din care se scurg toate celelalte emoții pozitive. Nu există productivitate, încredere și dezvoltare dacă emoțiile preponderente sunt frica, dubiile, grijile, îngrijorarea și egocentrismul. Energia de a face, de a crea și de a deveni mai buni în orice arie a vieții provin din cantitatea de iubire pe care ne-o oferim. Cu alte cuvinte, nivelul iubirii de sine este direct proporțional cu performanța. Cum ai putea să ceri o mărire de salariu sau cum ai putea să începi o aventură antreprenorială când tu nu crezi că meriți?

  • Exercițiu pentru mai multă iubire de sine: Observați când deveniți neîncrezători, anxioși sau negativi și înlocuiți emoția aceea cu iubire de sine. Simțiți acea emoție pozitivă în mijlocul acelei circumstanțe neplăcute.
  1. IARTĂ-TE

Mulți dintre noi cărăm în spate o cantitate imensă de vină și rușine pentru ceea ce suntem. Tipare negative și obișnuințe greșite care sunt întipărite în minte aduse din trecutul tău. Stau acolo în spate ascunse și devin evidente în diferite circumstanțe. În termeni cotidieni, aceste tipare se numesc blocaje. Pur și simplu nu poți depăși un anumit mod de a fi, nu poți duce la capăt ceea ce îți propui sau nu ai energie suficientă să te implici într-un proiect nou.

Acest mod de a trăi zilnic este deosebit de obositor pentru că pui o presiune foarte mare pe mintea ta. Presiune care are ca surse acele emoții de vină și rușine. Care spune că trebuie să fii perfect, să nu greșești, să fii plăcut de toată lumea sau să impresionezi. Cu alte cuvinte, nu îți dai voie în acest mod să fii om, să greșești, să fii autentic și vulnerabil. Singurul mod prin care se poate trece de la emoțiile negative înrădăcinate la cele pozitive este prin iertare.

Iertarea este un cuvânt, dar interiorizată devine o emoție plăcută. Această emoție se numește pace interioară.

  • Exercițiu pentru iertare: Gândește-te puțin la momentele în care te simți presat, încordat și anxios. Înlocuiește acum acea emoție cu iertare și liniște. Spune-ți că este în regulă să simți acel lucru. Nu te condamna și învinui pentru că simți acel lucru. Condamnarea nu face decât să perpetueze starea. Cum te simți?
  1. FII BUN CU TINE. FĂ LUCRURI CARE TE BUCURĂ

Cu toate responsabilitățile pe care le avem, uităm să ne îngrijim și de nevoile noastre. Copiii, munca, partenerul, familia și drumurile ne ocupă o mare parte din timp. Este crucial pentru sănătatea noastră să furăm puțin timp și pentru activitățile care ne inspiră. Odată ce noi ne implicăm în propria noastră bunăstare și nu o ignorăm, nivelurile energiei vor crește pentru a putea da și altora. O energie ridicată și plăcută este contagioasă.

Ia o coală de hârtie, un pix și scrie. Chiar acum. Ce lucruri vei face săptămâna asta pentru a te face să te simți bine? Un masaj, un pahar de vin în cadă, yoga sau o călătorie? Orice este permis atâta timp cât simți entuziasm și bucurie când te gândești la acel lucru. Fii sigur că nu este vorba despre o responsabilitate sau o acțiune făcută pentru altcineva.

Prea am ridicat la nivel de artă stresul și uitat importanța nevoi de a face lucruri pentru noi. Respiră și dă-ți voie să faci ce vrei!

  • Exercițiu pentru a fii mai bun cu tine: Alege în fiecare zi, dacă se poate, o acțiune special pentru tine. O acțiune care își provoacă entuziasm și fericire. Fă-o fără regret, fără griji, fără dubii și fără a zbura cu gândul la altceva/altcineva. Fii acolo și fă-o din toată inima!

Iubirea de sine este o emoție destul de neînțeleasă. Este necesar să spargem stigma aceasta despre iubirea de sine și despre corelarea ei cu narcisismul sau cine știe ce fapt spiritual. Este o formă de a trăi sănătos și singura formă prin care putem fi fericiți. Iubiți-vă necondiționat și observați cum toate celelalte lucruri din viața voastră se vor schimba în bine.

Leave a comment