Diminețile, un coșmar contemporan?

Trăind într-o societate perpetuu grăbită care se hrănește cu tendințele noastre de agitație, necesită un efort serios pentru a da naștere acelei stări de calm zilnic. Însă, totul depinde de modul în care ne administrăm diminețile.

Modernitatea a creat acest vid în materie de calm și echilibru interior din cauza tempo-ului alert al tuturor evenimentelor ce ne întampină zilnic. Evenimente, care sunt de asemenea impulsionate de nivelul pe care l-a atins tehnologia. Ne zorim încă de la primele ore pentru a putea condensa cât mai multe activități într-un timp cât mai scurt. Pornim la drumul zilei ce urmează stresați înainte de a ieși pe ușă. Stresul este consolidat mai apoi pas cu pas în trafic, la lucru, cu colegii enervanți, cu șeful și cu diferite alte responsabilități. Cu alte cuvinte, toată ziua ne-o petrecem într-o stare de încordare și chircire psihică. Obișnuindu-ne cu acele emoții de stres, ne imaginăm că acest lucru este absolut normal și acceptăm toate semnele durerii. Ca atare, nu luăm nicio decizie pentru schimbarea circumstanței; ba mai mult, de cele mai multe ori ne sabotăm legitimizând starea, spunându-ne că este reacția normală la o zi haotică. Însă, nu este așa. Precum un alergător care pornește fulminant din blockstart și cu acel început bun își poate învinge oponenții, la fel și o persoana care își pornește dimineața exploziv, poate avea o prezență de-a lungul zilei mult mai echilibrată.

Diminețile, deși miros a corvoadă, au un potențial imens. Dacă sunt folosite înțelept, diminețile pot fi catalizatoarele productivității și a armoniei interioare din acea zi. Iar ziua repetată luni de-a rândul, va deveni obisnuință, iar obisnuința va deveni în timp temperament, iar temperamentul va deveni caracter. În final, acel caracter se va traduce în rezultatele pe care le avem în toate zonele vieții noastre; cu alte cuvinte, destinul nostru. Totul depinde de modul în care ne organizăm diminețile. După numeroase studii și teste, am creat un sistem de ritualuri simplu pentru a valorifica diminețile:

  • Ritualul trezirii devreme- Corpul are un ritm biologic circadian care a fost distorsionat în era modernă de tehnologie, tentații și obisnuințe greșite. Trezirea odată cu răsăritul soarelui oferă numeroase beneficii nu doar fizice ci și psihice, emoționale și spirituale. Liniștea răsăritului oferă claritate pentru următoarele activități matinale și pentru ziua ce urmează.
  • Ritualul hidratării- Corpul nostru tocmai a petrecut 8-10 ore adormit. În momentul trezirii este deshidratat. Un pahar de apă caldă vă va hidrata, grăbi metabolismul, elimina toxinele acumulate în timpul somnului și energiza.
  • Ritualul sunetului- Dimineața mintea noastră fiind odihnită va avea tendința de a zburda în toate părțile. Scopul nostru este de a o pregăti cu energie pozitivă pentru munca pe care o avem în ziua respectivă. Ideal fără să îi dăm prea mult timp de răgaz. Un playlist cu muzică energică, suport motivațional sau un podcast despre dezvoltare va ajuta mintea să intre în sfera pozitivă.
  • Ritualul mișcării- Mișcarea fizică, de preferat înaintea micului dejun, va ajuta creierul să oprească secreția melatoninei, hormonul somnului și va grăbi secreția serotoninei și a dopaminei, hormonii stării de bine. De asemenea, va crește metabolismul, va da un sentiment de împlinire și va limpezi mintea.
  • Ritualul limpezirii minții- Cu toate că meditația este încă destul de stigmatizată în lume, are numeroase beneficii. După efortul fizic, mintea va fi îndeajuns de aliniată și relaxată pentru a o putea goli. Stați 10 minute cu ochii închiși și doar observați gândurile care vă trec prin minte. Când un gând vă invadează spațiul, conștientizați-l fără să îl judecați și reveniți la goliciunea minții. În timp, de la 10 minute veți ajunge la 20,30 min, o oră ș.a.m.d. Scopul este golirea minții și obișnuirea ei cu prezența. Meditația ajută la concentrare, precizie, relaxare, prezență, conștientizare, dezvoltarea stării de bine și eliminarea stresului.
  • Ritualul afirmațiilor- Afirmațiile sunt un mod foarte eficient de a schimba credințele greșite și limitative care se strecoară în minte începând cu primele ore ale dimineții. Scopul lor este de a recalibra modul în care vă percepeți pentru a îmbunătăți încrederea în sine și nivelul de libertate interioară. De exemplu puteți spune: “sunt puternic/ă și echilibrat/ă” sau “mă accept așa cum sunt și sunt recunoscător pentru ceea ce reprezint”.
  • Ritualul hranei sănătoase- Este foarte important înainte de a începe ziua să oferim corpului combustibilul de care are nevoie. Pe parcursul zilei, corpul nostru consumă foarte multe vitamine, nutrienți și calorii. Dacă nu facem plinul propice la prima oră, corpul va consuma din ceea ce nu are și atunci intervine oboseala, letargia, lipsa concentrării și dezorganizarea.
  • Ritualul planificării- Este de preferat să facem un plan al țelurilor și obiectivelor pe care vrem să le urmărim pentru ziua respectivă. Acest lucru ne va oferi claritate, direcție și eficiență în toate acțiunile pe care le vom întreprinde zilnic.
  • Ritualul jurnalului- Jurnalizarea este un proces foarte important pentru nașterea planului vieții noastre. Dimineața mintea este clară, iar mâna poate aluneca ușor pe hârtie. Ceea ce include jurnalizarea sunt exerciții de creativitate, țeluri pe termen scurt-lung, ambiții, obiective și pași structurați pentru a ne atinge aceste obiective. Sunt de părere că jurnalizarea este mai eficientă dacă este facută pe o coală de hârtie și nu pe laptop datorită sentimentului pozitiv primit de scrierea efectivă.
  • Ritualul vizualizării- Vizualizarea este un proces care ajută la alinierea gândurilor cu emoțiile primite dintr-o viitoare experiență. Ajută la schimbarea reacțiilor subconștiente pentru a ne pregăti de un eveniment interpretat de noi ca fiind anxiogen; sau pentru a vizualiza un moment ideal într-o zonă a vieții noastre.

Importanța dimineților este în general trecută cu vederea și ignorată. Însă, posibilitățile ascunse în interiorul dimineților sunt mitice. Acest lucru se datorează susținerii ritualurilor explicate până devin un mod de viață.  Este recomandat să testăm bucățele din sistem până descoperim ce ni se potrivește și până acomodăm în viețile noastre ritmul ideal.

Leave a comment