7 ritualuri de urmat înainte de culcare

Ritualurile dinainte de culcare sunt cele care ne pregătesc de succes sau cele care ne pregătesc de eșec. Ultimele lucruri pe care le facem înainte de culcare vor seta nivelurile de energie și starea pentru următoarea zi. Acest lucru se datorează felului în care comunicăm cu creierul nostru. Dacă înainte de a adormi, îi oferim stres și griji, dimineața creierul va reveni la acele emoții anxioase. Este precum un laptop plin de ferestre deschise. Chiar dacă îl punem pe ”sleep”, când îl vom redeschide, dezordinea ferestrelor va rămâne acolo. Însă dacă închidem toate acele ferestre și îl punem pe modul ”sleep”, redeschiderea lui va revela aceeași ordine.

Ritualurile de seară sunt precum un preambul pentru ziua ce urmează. Este absolut crucial să adormim liniștiți, calmi, optimiști și fericiți dacă dorim să avem o dimineață și o zi performantă. Mai jos aveți 5 ritualuri pe care le puteți adopta înainte de culcare pentru a vă asigura că adormiți liniștiți:

  1. DECONECTEAZĂ-TE DE LA MUNCĂ

    Oamenii de succes fac orice înainte de culcare mai puțin să lucreze. E-mail-urile, planificările, calculele și întâlnirile pot aștepta până a doua zi dimineață. Este crucial să vă oferiți cel puțin 2 ore între ultimul mail trimis și momentul în care vă puneți capul pe pernă. Ideea este să nu îi dați minții motive de rumegat și analizat. Dacă ați făcut acest lucru, veți vedea că nu va vrea să se oprească și veți trece de la un lucru la altul fără să vă dați seama. Ceea ce va însemna că veți intra în griji, anxietate, rumegat și oboseală. Poate fi foarte greu să ne detașăm de muncă înainte de culcare, mai ales dacă ne place să lucrăm noaptea, dar este un ritual care va fi benefic pe termen lung.

  1. REFLECTĂ ASUPRA ZILEI

      Dacă nu sunteți genul care să reflectați, acest ritual vi se poate părea mai greu dar este foarte important. Oamenii de succes folosesc timpul dinainte de culcare pentru a reflecta sau a nota 3 lucruri care s-au întâmplat în acea zi pentru care sunt recunoscători. Pentru acest ritual putem folosi un jurnal sau un caiet în care putem scrie. Scopul acestui ritual este acela de a schimba tendințele negative ale minții în unele pozitive. De a elimina obișnuința minții de a observa lucrurile care nu au mers bine în acea zi și a crea o mentalitate pozitiva. Încercați să evitați spirala negativismului. Benjamin Franklin se întreba deseori: “ Ce lucruri bune am făcut astăzi?”

  1. FĂ O BAIE FIERBINTE

     Acest ritual este probabil unul dintre cele mai răspândite și pe bună dreptate! O baie fierbinte scurge toate grijile, îngrijorările și stresul acumulate de-a lungul zilei. Beneficiile unei băi fierbinți sunt numeroase de la îmbunătățirea sănătății inimii, la oxigenarea sângelui și relaxarea mușchilor. Însă, efectul cel mai important pe care îl are pentru calitatea somnului, este optimizarea temperaturii corpului. Ridicarea temperaturii corpului printr-o baie fierbinte, va face ca scăderea temperaturii bruște după așezarea în pat să aducă un somn adânc. Deci, când umplem cada?

  1. MEDITEAZĂ

       Dacă îmi urmăriți articolele veți ști deja cât accent pun pe beneficiile meditației. Meditația, este din păcate, încă considerată destul de tabu în societatea românească și vestică. Părerea mea este că acest lucru se datorează nevoi noastre grăbite de a primi totul iute. Însă, această grabă vine la pachet cu stres și griji. Meditația ne ajută să ne calmăm mintea și mai exact amigdala din creier, centrul fricii și îngrijorărilor. Mintea vine după o zi activă, plină de alegeri, atenție distributivă, nervozitate și concentrare. Când ajungeți acasă, mintea rămâne sub anumite forme încă într-o stare de alertă și foarte ușor puteți ajunge la distrageri. Cu cât ne apropiem de ora de culcare, cu atât este mai indicat să medităm pentru a-i da un semn minții că nu mai avem nevoie de ea. Să o anunțăm că dorim doar să adormim

  1. CITEȘTE

           Ultimul ritual implică a citi o carte înainte de culcare. Am spus intenționat carte și nu reviste,ziare, articole online sau e-book-uri. Cartea este din punctul de vedere al somnului cea mai indicată. Revistele și ziarele conțin tot felul de informații care agită mintea, economie, finanțe, politică sau războaie. Chiar și dacă sunt mai inocente și vorbesc despre vestimentație sau celebrități, mintea va vrea să compare sau să planifice. Variantele online sau pe Kindle sunt la fel de periculoase pentru somn. Induc agitație prin formatul lor ecranizat. O carte de beletristică, istorică sau cu un subiect plăcut va garanta căderea într-un somn adânc.

Foarte puțini oameni sunt atenți la cum își petrec serile și nopțile. Nu realizează impactul crucial pe care îl au în ecuația dezvoltării noastre personale și liniștii noastre. Serile sunt mediul propice pentru a seta nivelul productivității și performanței zilei ce urmează. Dacă nu reușim să ne adaptăm serile la un mediu liniștit, calm și plăcut atunci diminețile noastre vor avea de suferit. Aceste ritualuri nu trebuiesc văzute ca o responsabilitate sau o condamnare ci precum un mod plăcut de a încheia ziua. Mințile noastre sunt foarte capricioase și încăpățânate când venim cu o schimbare, dar odată ce gustă schimbarea, devin ascultătoare și chiar mai puternice.

Leave a comment